Kopij

In de praktijk blijkt dat mensen op zeer uiteenlopende wijze hun advertentie bij ons aanleveren. Hieronder volgt een overzicht van hoe u bij De Groene Post het beste uw advertentie kunt aanleveren. Dit zal u (in sommige gevallen) heel veel onnodig werk kunnen besparen of resulteren in een beter afdruk van uw advertentie. Misschien dat voor u sommige dingen vanzelfsprekend zijn, maar voor een ander misschien wel heel nuttig om te weten. Omdat wij er uiteraard voor moeten zorgen dat De Groene Post op tijd bij u in de brievenbus ligt hebben wij slechts beperkt de tijd, waardoor we soms wat strikte regels moeten stellen. Wij hopen hiervoor op uw begrip.

* Aanleveren digitale advertenties:

Plaatjes die u van internet hebt gehaald lenen zich meestal niet geschikt voor gebruik in advertenties, omdat deze plaatjes niet de gewenste resolutie hebben. Op een schaal van 1:1 moet een afbeelding toch minstens 150 dpi hebben, bij voorkeur 300 dpi.

Gebruik de standaard lettertypes die op uw Windows-computer zijn meegeleverd. Indien u een lettertype gebruikt waarover wij niet beschikken, dan behouden wij ons het recht voor om een alternatief lettertype te gebruiken.

Complete advertenties met afbeeldingen/foto’s/logo’s als Word- of, bij voorkeur, PDF-bestand aanleveren. Verder kunnen wij de volgende bestanden (die vooral door reclamebureaus en drukkerijen worden gebruikt) probleemloos verwerken: QuarkXpress 6.5, Indesign CS2, Illustrator CS2 en Photoshop CS2.

* Aanleveren advertentie op papier:

Zorg dat u GEEN plakband over evt. afbeeldingen heen plakt, zodat u geen donkere plekken in de uiteindelijke advertentie terugziet.

Zorg altijd voor voldoende witruimte om de advertentie heen, dus niet met schaar proberen de randjes precies af te knippen.

Advertenties en/of plaatjes die u aangeleverd heeft gekregen van leveranciers, kunnen wij niet goed verwerken. Dergelijke advertenties bevatten al een druk-raster (opgebouwd uit zwarte puntjes). Dit geldt ook voor afbeeldingen die u uit folders/catalogi/tijdschriften knipt. Levert u dergelijke afbeeldingen aan, dan zal de afbeelding in de advertentie iets waziger worden.

Mocht aan één van bovenstaande aanwijzingen niet worden voldaan dan kunnen wij geen perfecte afdrukkwaliteit garanderen van uw advertentie en derhalve vervalt ieder recht op restitutie.

* Proefdruk:

In principe ontvangt u geen proefdruk van de door u aangeleverde advertentie. Wilt u geen reclamebureau inschakelen maar toch graag van ons een proefdruk ontvangen, dan dient u de advertentie uiterlijk donderdags voor 10.00 uur aan te leveren.

* Retouren:

Als u uw aangeleverde advertentiemateriaal (zowel digitaal als op papier) weer terug wilt hebben, dient u deze binnen 14 dagen weer af te halen.